Obchodní podmínky
Vážení zákazníci, nezapomeňte si´přečíst související dokument: Podmínky zpracování osobních údajů.
-
Obecná ustanovení
-
Prodávajícím je společnost Shooos s.r.o., se sídlem Nábrežie arm. gen. č. 44. L. Svobodu, 81102 Bratislava, zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I, odd: Sro, číslo vložky: 4409/B, IČO: 31342965, DIČ: SK2020801101, tel. č.: 72480101.: +421910950650, e-mail: shooos@shooos.cz (dále jen “Prodávající”).
-
Kupujícím je každá fyzická nebo právnická osoba, která jakýmkoli způsobem kontaktuje prodávajícího s úmyslem koupit zboží nabízené prodávajícím. Kupujícím je rovněž každá fyzická nebo právnická osoba, která jakýmkoli způsobem kontaktuje Prodávajícího s žádostí o obstarání zboží, které není obsaženo v nabídce Prodávajícího’se záměrem zboží koupit.
-
Uzavření kupní smlouvy
-
Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, včetně cen jednotlivých druhů zboží a nákladů na vrácení zboží, pokud zboží vzhledem k jeho povaze obvykle nelze vrátit poštou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazeny na webovém rozhraní obchodu.
-
Ve webovém rozhraní obchodu najdete také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží.
-
Kupující si může objednat zboží prostřednictvím košíku na webových stránkách prodávajícího.
-
Po vložení zboží do košíku vyplní kupující objednávkový formulář uvedený na webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména následující údaje:
-
Informace o objednaném zboží;
-
Informace o způsobu úhrady kupní ceny zboží, informace o požadovaném způsobu dodání zboží a
-
Informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen “objednávka”).
-
Kupující odešle objednávku prodávajícímu kliknutím na tlačítko “Objednat s povinností zaplatit”. Odesláním objednávky se kupující zavazuje objednané zboží převzít a zaplatit za něj sjednanou cenu. Prodávající považuje údaje uvedené v objednávce za správné. Odeslanou objednávku Prodávající bez zbytečného odkladu potvrdí Kupujícímu e-mailem.
-
V závislosti na povaze objednávky (množství zboží, kupní cena, předpokládané náklady na dopravu) je prodávající oprávněn požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně nebo telefonicky).
-
Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením potvrzení o přijetí objednávky (akceptace), které prodávající zašle kupujícímu elektronickou poštou na e-mailovou adresu kupujícího.
-
Prodávající se zavazuje dodat správný druh a množství zboží za dohodnutou cenu dle objednávky.
-
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku v případě, že objednané zboží nelze obstarat. V takovém případě Prodávající neprodleně vrátí Kupujícímu zaplacenou částku v plné výši, pokud již Kupující uhradil cenu objednávky, nebo nabídne Kupujícímu náhradní zboží či jiné řešení, pokud s ním Kupující souhlasí.
-
Prodávající je rovněž oprávněn zrušit objednávku, pokud se mu nepodaří spojit se s kupujícím (nesprávné nebo chybějící kontaktní údaje v objednávce, nedostupnost kupujícího apod.).
-
Kupující může objednávku zrušit telefonicky nebo e-mailem bez udání důvodu do 24 hodin od odeslání objednávky.
-
Cena zboží a platební podmínky
-
Prodávající je plátcem DPH.
-
K základní ceně objednávky se připočítávají náklady na dopravu zboží. Náklady na dopravu se odvozují od celkové hodnoty objednaného zboží. Náklady na dopravu zboží jsou uvedeny v objednávce. Náklady na balení jsou zahrnuty v nákladech na dopravu.
-
Kupující může za zboží zaplatit následujícím způsobem:
-
na dobírku – pouze pro Slovensko, Českou republiku, Maďarsko, Rumunsko a Polsko;
-
v hotovosti v naší prodejně na Miletičově ulici č. 5 v Bratislavě;
-
bezhotovostně pomocí systému PayPal;
-
bezhotovostně platební kartou.
-
Platba za zboží se provádí v měně kupujícího, a to v EUR, pokud je kupující ze země eurozóny, v CZK, pokud je kupující z České republiky, v RON, pokud je kupující z Rumunska, v HUF, pokud je kupující z Maďarska, v PLN pokud je kupující z Polska, v GBP, pokud je kupující ze Spojeného království, v CHF, pokud je kupující ze Švýcarska.
-
Prodávající zašle kupujícímu daňový doklad (fakturu) ve formátu .PDF v elektronické podobě na adresu uvedenou v objednávkovém formuláři.
-
Slevy na cenu zboží poskytované prodávajícím kupujícímu nelze kombinovat.
-
Přeprava a dodání zboží
-
Prodávající zajišťuje přepravu zboží kurýrní službou. Místo, odkud je zboží odebíráno, je určeno na základě objednávky kupujícího’. Doručení zboží na místo určené Kupujícím v objednávce se považuje za splnění dodávky a Kupující je povinen zboží při dodání převzít.
-
Zboží bude řádně zabaleno a zabezpečeno. Při převzetí zboží od dopravce je kupující povinen zkontrolovat, zda je obal zboží neporušený, a případné závady bez zbytečného odkladu nahlásit dopravci. Pokud je zjištěno, že s obalem bylo manipulováno, což svědčí o neoprávněném zásahu do zásilky, není kupující povinen zásilku od dopravce převzít. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.
-
Dodací lhůta zboží závisí na místě určení a dostupnosti zboží. Ve většině případů je dodací lhůta 1 – 2 pracovní dny od potvrzení objednávky. Maximální dodací lhůta je 7 – 14 dní nebo může být po dohodě s kupujícím prodloužena. Prodávající informuje kupujícího o dodací lhůtě a termínu dodání e-mailem po potvrzení objednávky. Pokud Kupující s oznámenou prodlouženou dodací lhůtou nesouhlasí, může objednávku zrušit dle článku 2 těchto VOP.
-
Prodávající odpovídá za zboží až do okamžiku převzetí zboží kupujícím. Zboží se považuje za převzaté kupujícím od okamžiku, kdy kupující písemně potvrdil převzetí zboží. Prodávající neodpovídá za případné prodlení s dodáním objednaného zboží Kupujícímu, pokud je toto prodlení způsobeno dopravcem. Dopravce je plně odpovědný za případné poškození zásilky způsobené dopravcem. V takovém případě Prodávající dodá Kupujícímu nové zboží po vypořádání všech škod způsobených dopravcem.
-
Odstoupení od kupní smlouvy
-
Kupující bere na vědomí, že podle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nemůže kupující mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy při dodání zboží upraveného podle přání kupujícího;podle požadavků kupujícího nebo pro kupujícího, od kupní smlouvy na dodávku zboží podléhajícího rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nevratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy na dodávku zboží v uzavřeném obalu, pokud zákazník zboží z obalu vyňal a zboží nelze z hygienických důvodů vrátit, a od kupní smlouvy na dodávku zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud zákazník porušil jejich původní obal.
-
V jiných případech než uvedených v oddíle 5.1 této smlouvy nebo v jiných případech, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit do třiceti (30) dnů od převzetí zboží; je-li předmětem kupní smlouvy několik druhů zboží nebo dodávka několika částí, běží lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzor formuláře, který je ke stažení zde.
-
Vrácené zboží musí být:
-
kompletní (včetně originálního obalu, štítků nebo dokumentace);
-
včetně přiloženého dokladu o koupi.
-
V případě odstoupení od kupní smlouvy podle bodu 5.2 těchto podmínek se kupní smlouva stává neplatnou a neúčinnou. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do třiceti (30) dnů od odstoupení od kupní smlouvy prodávajícím. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady na vrácení zboží prodávajícímu, a to i v případě, že zboží nelze vzhledem k jeho povaze vrátit poštou.
-
V případě odstoupení od smlouvy dle bodu 5.2 těchto VOP vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím. Pokud Kupující zaplatil za zboží v hotovosti při jeho dodání, budou mu peněžní prostředky vráceny na bankovní účet, v ostatních případech budou peněžní prostředky vráceny stejným způsobem, jakým je Prodávající od Kupujícího přijal. Prodávající je rovněž oprávněn vrátit jakékoli plnění poskytnuté Kupujícím při vrácení zboží Kupujícím nebo jiným způsobem, pokud s tím Kupující souhlasí a nevzniknou mu žádné další náklady. Odstoupí-li Kupující od kupní smlouvy, není Prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal.
-
Prodávající je oprávněn jednostranně započíst svůj nárok na náhradu škody na zboží s nárokem kupujícího na vrácení kupní ceny.
-
Je-li spolu se zbožím poskytnut kupujícímu dar, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, darovací smlouva ve vztahu k takovému daru zaniká a kupující je povinen spolu se zbožím vrátit prodávajícímu i poskytnutý dar
. -
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku zboží, na které byl použit více než jeden slevový kupón, nebo pokud je na již zlevněné zboží uplatněna sleva vyšší než 20 %.
-
Právo z vadného plnění
-
Práva a povinnosti smluvních stran ve vztahu k právům z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění).
-
Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží je při převzetí bez vad. Prodávající odpovídá vůči Kupujícímu zejména za to, že v okamžiku převzetí zboží Kupujícím:
-
zboží má vlastnosti dohodnuté mezi stranami, a pokud taková dohoda neexistuje, má vlastnosti popsané prodávajícím nebo výrobcem nebo očekávané kupujícím s ohledem na povahu zboží a jeho reklamu;
-
zboží se hodí k účelu použití, který uvádí prodávající nebo ke kterému se zboží stejného druhu běžně používá;
-
kvalita nebo provedení zboží odpovídá dohodnutému vzorku nebo modelu, pokud je kvalita nebo provedení určeno podle dohodnutého vzorku nebo modelu;
-
zboží má odpovídající množství, velikost a hmotnost a
-
zboží splňuje požadavky právních předpisů.
-
Ujednání uvedená v bodě 7.2 těchto VOP se nevztahují na zboží prodávané za nižší cenu z důvodu vady, pro kterou byla nižší cena sjednána, nebo z důvodu opotřebení zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním, na použité zboží z důvodu vady odpovídající způsobu užívání nebo opotřebení zboží v době jeho převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
-
Pokud se vady vyskytnou v období šesti měsíců po převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn reklamovat vady spotřebního zboží, které se vyskytnou v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží.
-
Právo z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese provozovny prodávajícího, kde lze reklamaci přijmout s ohledem na sortiment prodávaného zboží, nebo také v sídle nebo místě podnikání prodávajícího.
-
Další práva a povinnosti smluvních stran související s odpovědností Prodávajícího za vady mohou být upraveny v Reklamačním řádu Prodávajícího.
-
Záruka a reklamace
-
Vyřizování reklamací se řídí záručními podmínkami, obchodním zákoníkem a příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zvláštními předpisy. Záruční doba na veškeré zboží nabízené v internetovém obchodě prodávajícího’je 24 měsíců. Pro uplatnění práv z odpovědnosti za vady (reklamace) vždy postačí doklad o koupi (přiložená faktura, pokladní doklad).
-
Reklamace se podává bez zbytečného odkladu, a to bezprostředně po výskytu závady. Případné další užívání zboží by mohlo vést ke zhoršení vady a následnému znehodnocení zboží, což by mohlo být důvodem k zamítnutí reklamace.
-
Záruční doba na zboží je 24 měsíců a začíná běžet dnem převzetí zboží.
-
Záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží, tj. dobou, po kterou by zboží mělo vydržet při správném používání a zacházení, včetně údržby, s ohledem na vlastnosti, účel a různou intenzitu používání zboží.
-
Zjistí-li kupující po převzetí zboží, že zboží neodpovídá objednanému zboží nebo vykazuje vady, musí o tom neprodleně informovat prodávajícího e-mailem nebo telefonicky, nejpozději však do 5 dnů od převzetí zboží.
-
V případě výskytu vady zakoupeného zboží je zákazník oprávněn vadu reklamovat.
-
Vadou se rozumí jakákoli změna vlastností zboží způsobená použitím nevhodného nebo nekvalitního materiálu, nedodržením technologie výroby nebo nevhodným konstrukčním řešením.
-
Jakákoli změna (vlastnosti) zboží, ke které dojde během záruční doby v důsledku opotřebení zboží, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozené změny materiálu, ze kterého je zboží vyrobeno, v důsledku poškození způsobeného uživatelem nebo třetí osobou nebo jakéhokoli jiného nesprávného zásahu do zboží, se nepovažuje za vadu.
-
Reklamace se považuje za řádně podanou, pokud je zboží v rámci reklamace úplné a obecné hygienické zásady nebrání reklamaci. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží čisté, bez jakýchkoli nečistot a hygienicky nezávadné. Společnost Shooos s.r.o., která je provozovatelem e-shopu www.shooos.sk, je oprávněna odmítnout přijetí jakéhokoliv zboží pro účely reklamačního řízení, pokud zboží nesplňuje výše uvedené obecné hygienické zásady (vyhláška č. 91/1984 Sb. o opatřeních proti přenosným nemocem).
-
Každá reklamace, včetně odstranění vady, bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího uplatnění. V odůvodněných případech se může pověřený pracovník dohodnout se zákazníkem na delší lhůtě.
-
Provozovatel tímto informuje uživatele (spotřebitele), že veškerá svá práva a nároky vůči provozovateli mohou uplatnit také prostřednictvím alternativního řešení sporů online. Řešení sporů online zajišťuje Evropská komise a slovenské kontaktní místo pro řešení sporů online (RSO). Prostřednictvím evropské platformy lze uplatnit i nároky provozovatele vůči uživatelům (spotřebitelům). Stížnost lze podat prostřednictvím platformy pro řešení sporů online (RSO), která je k dispozici na internetových stránkách http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm. Alternativní řešení sporů online šetří peníze a čas, protože stížnost bude vyřízena do 90 dnů a bez větších nákladů. V případě problémů se může uživatel obrátit na provozovatele také prostřednictvím e-mailu.
-
Ochrana osobních údajů
-
Všechny osobní údaje poskytnuté zákazníky při objednávkách zboží nebo registracích zákazníků provedených prostřednictvím internetového obchodu www.shooos.sk jsou shromažďovány, zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem č. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů (dále jen “zákon o ochraně osobních údajů” nebo “ZOOÚ”). Osobní údaje jsou poskytovány při odeslání objednávky nebo při registraci zákaznického účtu, a to v rozsahu údajů uvedených v objednávkovém formuláři nebo v registračním formuláři.
-
Zasláním objednávky nebo uzavřením kupní smlouvy dává zákazník v souladu se zákonem č. 122/2013 Sb., prodávajícímu souhlas se zpracováním, shromažďováním a uchováváním svých osobních údajů pro účely uzavření kupní smlouvy, vyřizování objednávek a související komunikace se zákazníkem, ale po úspěšném vyřízení objednávky také pro účely plnění ze smlouvy a vedení příslušné evidence (například v souvislosti s vyřizováním reklamací, vedením účetnictví a podobně), a to až do písemného odvolání svého souhlasu s tímto zpracováním. Osobní údaje jsou zpracovávány v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, telefonní číslo, e-mailová adresa. Zákazník má právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu, včetně dalších zákonných práv s těmito údaji spojených. Prodávající nezpřístupňuje, nezveřejňuje ani neposkytuje osobní údaje zákazníků žádným dalším osobám, s výjimkou společností zajišťujících přepravu zboží, kterým jsou osobní údaje zákazníků poskytovány v minimálním rozsahu nezbytném pro účely dodání zboží.
-
Podle zákona č. 122/2013 Sb. má zákazník v souvislosti se zpracováním osobních údajů zejména tato práva:
-
Zákazník má právo požadovat od prodávajícího na základě písemné žádosti:
-
potvrzení, zda jsou osobní údaje, které se ho týkají, zpracovávány, či nikoli;
-
v obecně srozumitelné formě informace o zpracování osobních údajů v informačním systému v rozsahu podle čl. 15 odst. 1 písm. a) až e) druhého až šestého bodu; pokud bylo vydáno rozhodnutí podle článku 5, má subjekt údajů právo seznámit se s postupem zpracování a vyhodnocením operací;
-
v obecně srozumitelné formě přesné informace o zdroji, z něhož prodávající získal jeho osobní údaje ke zpracování;
-
v obecně srozumitelné formě seznam svých osobních údajů, které jsou předmětem zpracování;
-
opravu nebo likvidaci svých nesprávných, neúplných nebo neaktuálních osobních údajů, které jsou předmětem zpracování;
-
zlikvidování jeho osobních údajů, pokud již neexistuje účel zpracování těchto osobních údajů; pokud jsou předmětem zpracování úřední dokumenty, které obsahují osobní údaje, může zákazník požádat o jejich vrácení;
-
zlikvidování jeho osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, pokud byl porušen zákon;
-
blokování jeho osobních údajů z důvodu odvolání souhlasu před uplynutím jeho platnosti, pokud správce zpracovává osobní údaje na základě souhlasu subjektu údajů.
-
Zákazník má právo uplatnit vůči prodávajícímu právo na námitku na základě písemné žádosti na:
-
zpracování jeho osobních údajů, kdy zákazník očekává, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely přímého marketingu bez jeho souhlasu, a požaduje jejich likvidaci;
-
použití osobních údajů uvedených v čl. 10 odst. 3 písm. d) pro účely přímého marketingu prostřednictvím pošty; nebo
-
poskytnutí osobních údajů uvedených v čl. 10 odst. 3 písm. d) pro účely přímého marketingu.
-
Závěrečná ustanovení
-
Dozor nad poskytováním služeb provádí Slovenská obchodní inspekce, P.O. Box 29, Prievozská32, 827 99 Bratislava.
-
Tyto Všeobecné obchodní podmínky a všechny kupní smlouvy uzavřené na základě těchto Všeobecných obchodních podmínek se řídí právními předpisy platnými ve Slovenské republice.